Polska Syrenka, Polonez i inne klasyki polskiej motoryzacji

Jeśli chcesz zobaczyć najlepsze z polskich klasyków motoryzacji, to udaj się do Otrębusów. Znajdziesz tam Muzeum Motoryzacji i Techniki (MMT), które znajduje się na skrzyżowaniu dróg 719 i 720. W środku znajdziesz setki klasycznych samochodów i innych rzadkich pojazdów.

Warto odwiedzić to miejsce! W tym muzeum znajduje się również jeden z najbardziej znanych samochodów w kraju Horch 830 Cabrio!

Polska Syrenka i Polonez – to warto wiedzieć

Syrena była małym, dwudrzwiowym sedanem opartym na Fiacie 125p, choć zapożyczyła od niego kilka części. Giorgetto Ghiggiaro zaprojektował nadwozie do innego polskiego samochodu, który nazwę otrzymał od polskiego tańca – poloneza. Polonez był też jednym z niewielu samochodów z bloku wschodniego, który przeszedł amerykańskie testy zderzeniowe, co czyni go pierwszym tego typu samochodem.

Innym ciekawym polskim samochodem, który nigdy nie trafił do produkcji jest Syrena Sport. Pojazd ten posiadał czterosuwowy, chłodzony powietrzem silnik typu boxer z niezależnym tylnym zawieszeniem. Syrena nie została jednak wyprodukowana, ponieważ nie była zgodna z ideologią komunistyczną.

Mirkus MR-300 to polski samochód, który został opracowany przez fabrykę Mirkus. Samochód ten został zbudowany przy użyciu części z radzieckich samolotów wojskowych MIG-15. Blisko doskonałym przykładem klasycznego samochodu jest roadster BMW 328, a niemal idealnym Fiat 508 Sport Convertible z 1936 roku.

Warsaw Oldtimer Show to jedno z najważniejszych wydarzeń dla miłośników klasycznych samochodów. Podczas tego wydarzenia zaprezentowanych zostało ponad 1500 klasycznych samochodów i zabytkowych motocykli, a wszystko to o łącznej wartości ponad 75 milionów euro! To podróż w czasie dla fanów klasycznych samochodów! Koniecznie sprawdźcie Warsaw Oldtimer Show – to na pewno będzie świetna zabawa! Z wieloma wydarzeniami i atrakcjami dla miłośników klasycznych samochodów, ten pokaz będzie miał coś dla każdego.